Kirjoita tähän hakemasi!

Mediatiedote

Åbo Akademin avoimessa yliopistossa on laaja tarjonta myös englanninkielisiä kursseja

Ilmoittautuminen Åbo Akademin avoimen yliopiston syyslukukaudelle avautuu maanantaina 16. elokuuta 2021.

Tarjonnassa on noin 300 kurssia. Suurin osa on ruotsinkielisiä, mutta tarjolla on myös monia kursseja ja opintokokonaisuuksia englanniksi. Avoin yliopisto on kaikille avoin, pohjakoulutuksesta ja iästä riippumatta. Opinnot ovat pääosin joustavia verkko-opintoja, jotka on mahdollista suorittaa missä ja milloin itselle parhaiten sopii.

Syksyn tarjonnan uutuuksiin lukeutuu eläinoikeuden opintokokonaisuus AniLex. Pohjoismaissa, Euroopassa ja koko maailmassa on harvoja mahdollisuuksia opiskella eläinoikeutta. Opintokokonaisuuden on kehittänyt Åbo Akademin julkisoikeuden yliopisto-opettaja, Birgitta Wahlberg, joka on edelläkävijä ja yksi maailman harvoista tieteellisistä asiantuntijoista eläinoikeuden alalla.

AniLex koostuu yhdeksästä kurssista, jotka kaikki suoritetaan englanniksi verkko-opintoina. Kolmelle ensimmäiselle kurssille ei vaadita aikaisempaa oikeustieteellistä osaamista. Kuusi seuraavaa kurssia on mahdollista suorittaa joko kolme ensimmäistä kurssia pohjana, tai mikäli omaa muun vastaavan oikeustieteellisen taustan.

– Oikeastaan kenellä tahansa voi olla kiinnostusta suorittaa eläinoikeuden opintoja, kaikki ovat tervetulleita. Erityisesti toivon, että eri alojen yliopisto-opiskelijat kaikkialta Pohjoismaista, sekä eri hallintoalojen toimihenkilöt osallistuisivat. Iloitsisin myös siitä, jos lainsäätäjät suorittaisivat näitä kursseja, Wahlberg sanoo.

Åbo Akademin avoimen yliopiston englanninkielisessä kurssitarjonnassa on myös mm. kestävän kehityksen opintokokonaisuus, sekä tietojenkäsittelytieteen ja kulttuurienvälisen viestinnän kursseja. Ruotsinkielisen kurssitarjonnan uutuuksiin lukeutuu kirjallisuustieteen perusopinnot.

Åbo Akademin avoin yliopisto tarjoaa myös 16 avoimen yliopiston väylää. Väylät ovat valintatapa, jossa yliopiston tutkinto-opiskelijaksi voi päästä avoimessa yliopisto-opetuksessa suoritettujen opintojen perusteella.

Ilmoittautuminen avautuu maanantaina 16. elokuuta, klo 8.00. Opiskelu Åbo Akademin avoimessa yliopistossa maksaa 50 euroa/lukukausi.

Lisätietoa:

Avoimen yliopiston kurssikatalogit.

Englanninkielinen kurssitarjonta.

Åbo Akademin avoin yliopisto.

AniLex.

Koulutuspäällikkö, Åbo Akademin avoin yliopisto