Kirjoita tähän hakemasi!

Aboa Tech Talks – Aurinkoenergiaan pohjautuvat teknologiat

Turun yliopistot ovat tänä syksynä aloittaneet yhteistyössä Turun Tiedepuiston kanssa yhteisen Aboa Tech Talks -webinaarisarjan, joka keskittyy uusiin teknologioihin ja kestävään kehitykseen.

Aboa Tech Talks -sarjan toisen kerran aiheena on auringon voimalla toimivat teknologiat, ja miten tutkijat voivat tarjota ratkaisuja globaaleihin ongelmiin kestävällä tavalla. Aurinkoenergialla toimivat teknologiat hyödyntävät auringon valoenergiaa, ja muuntavat sen arkielämässä tarvittavaan käyttökelpoiseen muotoon.

Näiden teknologioiden tavoite on kehittää uusia valoenergian keräystekniikoita, jotka toimivat aiempaa paremmalla muuntotehokkuudella. Aboa Tech Talks -sarja edesauttaa Turun yliopistojen välistä yhteistyötä, auttaa kehittämään yhteistyötä teollisuuden kanssa ja edesauttaa monitieteellistä opetusta, joka vuorostaan mahdollistaa puhtaan aurinkoteknologian kehittämisen Turun alueella.

– Turun yliopistoilla on laajaa osaamista aurinkoperusteisissa teknologioissa, tutkimusalueisiin lukeutuu luonnollinen fotosynteesi, erityyppiset aurinkokennot sekä haasteet kestävien aurinkokennojen kehityksessä. Olemme nyt kutsuneet näiden osaamisalojen tutkijoita jakamaan asiantuntemusta kanssamme, sanoo professori Yagut Allahverdiyeva-Rinne, yksi tapahtuman järjestäjistä.

– Kutsuimme myös Miikka Frantin Solar Group Finlandista kertomaan yritystalouden kasvusta aurinkokennotekniikan ympärillä, Allahverdiyeva-Rinne jatkaa.

Aboa Tech Talks – Aurinkoenergiaan pohjautuvat teknologiat on kaikille avoin ja ilmainen hybriditapahtuma. Turun yliopistojen (TY, ÅA, AMK, Novia) ulkopuoliset kiinnostuneet voivat osallistua virtuaalisesti. Tapahtuman kieli on englanti.

Paikka: Turun yliopiston päärakennus, Säästöpankki-luentosali. Turun yliopistojen (TY, ÅA, AMK, Novia) ulkopuoliset kiinnostuneet voivat osallistua virtuaalisesti.

Aika: 14.12.2021, klo 9.30–11.30.

Ilmoittautuminen tämän linkin kautta viimeistään 12.12.2021.