Kirjoita tähän hakemasi!

Hankepartnerit/Osatoteuttajat

• Novia University of applied science
  • Yhteistyökumppanit

• Energiatekniikka ja tietotekniikka luonnontieteellisessa ja teknillisessa tiedekunnassa
  • Mediacity
  • Kasvatuksen ja hyvinvoinnin tiedekunta
  • Pohjanmaan liitto
  • Rahoittaja

• Euroopan aluekehitysrahasto
  • Högskolestiftelsen i Österbotten
  • Budjetti

198 226 €

Åbo Akademin osuus budjetista

126 266 € (64%)

Hankkeen tavoite on vahvistaa energiatutkimustyö uudessa monitieteellisessä FOU-yhteistyössä. Tavoitteena on myös vahvistaa seutua ja yritysten innovaatio-valmiutta ja hallintokykyä IoT-liittyviin teknologiakehityksiin.

Tavoitteena hankkeessa on vahvistaa energiatutkimustyö uudessa monitieteellisessä FOU-yhteistyössä, sekä vahvistaa seutua ja yritysten innovaatio-valmiutta ja hallintokykyä IoT-liittyviin teknologiakehityksiin. Hanke parantaa FOU-valmiutta luomalla tutkimus- ja demoympäristöä opetus- ja tutkimussentteriin Technobothniaan energiatutkimukseen ja systeemikehitykseen missä IoT-perustuneita menetelmiä ja työkaluja ovat merkittävässä roolissa. Hanke parantaa myös FOU-toimintaa mahdollistamalla mittaustiedon systemaattisen keräämisen ja tekemällä heikkoudet sekä kehittymistarpeita näkyviksi sensoreissa ja energiaratkaisuissa, joka mahdollistaa uuden teknologiakehittämisen käynnistämisen.

Toimintaan kuuluu:

• Tutkinto- ja demoympäristön kehittäminen opetus- ja tutkimussentteriin Technobothniaan.
    • Vahvistaa seudun osaamista energiatutkinnossa
    • Nostaa valmiutta uuteen teknologian kehittämiseen ja luoda uusia palveluita seudun yritysten kanssa.

Margareta Björklund-Sänkiaho

Professori