Katarina Pietrzak är forskare och senior projektledare samt strateg inom området Livslångt lärande, där hon leder och samverkar inom projekt kring lärande-design, lärförmåga, forskning och infrastruktur för lärande. | ![]() |
Linda Mannila är biträdande professor i informationsvetenskap vid Helsingfors universitet och brinner för utbildnings-, inklusions- och jämlikhetsfrågor i det digitaliserade samhället. | ![]() |
Harry Lunabba arbetar som universitetsforskare i socialt arbete vid Statsvetenskapliga fakulteten vid Helsingfors universitet. | ![]() |
Olof Sundin är professor i biblioteks- och informationsvetenskap vid Lunds universitet. Han forskar i hur information kontrolleras i samhället med ett särskilt intresse för desinformation. I synnerhet har han studerat sökmotorer och deras roll i vardagen samt medie- och informationskunnighet som en form av infrastrukturell meningsskapande. | ![]() |
André Forsman jobbar som lärare i historia, samhällslära och filosofi vid Korsholms gymnasium. Hans karriär som lärare har framför allt färgats av samarbetsprojekt med kollegor utanför egna undervisningsämnen. Han har deltagit i utvecklingsarbetet och genomfört flertalet tvärvetenskapliga och stadieövergripande projekt och är för tillfället en av lärarna bakom KGGH (Korsholms gymnasium goes Hollywood). | |
John Henriksson är doktorand och utbildningsplanerare och arbetar med professionsutveckling för personal inom utbildningssektorn vid Åbo Akademi. John har specialiserat sig på lärares och elevers digitala kompetens och digital skolutveckling. Hans forskning fokuserar på popularisering av vetenskap. | ![]() |
Roland Träskelin är utbildningsplanerare, projektledare och utbildare kring teman inom ledarskap, skolutveckling och digital kompetens, vid Åbo Akademi. Han har även en lång erfarenhet som klasslärare och av skolledningsarbete inom den grundläggande utbildningen. | ![]() |
Andreas Granberg arbetar som utbildningsplanerare och lärare vid Öppna universitetet vid Åbo Akademi. Han har doktorerat i nordisk historia och har ett särskilt intresse för hur vetenskap och populärhistoria kan berika varandra. |
![]() |
Elin Kjellberg jobbar som utbildningsplanerare vid Skolresurs. Främst har hon hand om verksamheten som riktar sig till pedagoger inom småbarnspedagogiken, förskola och årskurserna 1–6. Elin har tidigare jobbat som ämneslärare i åk 7–9. | ![]() |
Kim Virta jobbar som utbildningsplanerare vid Skolresurs. Han har tidigare jobbat som ämneslärare i matematik, fysik och kemi för åk 7-9. | ![]() |
